Ismerjük meg napjaink egyik legnépszerűbb íróját!

Bartos Erika, a magyar gyermekirodalom kiemelkedő alakja, nem csak írónőként, hanem építészmérnökként is ismert. Munkássága során sikeresen ötvözte e két hivatás elemeit, létrehozva egy egyedülálló világot a legkisebbek számára. Könyvei nem pusztán történetek, hanem valódi kincsestárak, melyek segítségével a gyermekek felfedezhetik környezetüket és önmagukat.

Az írónő 1974-ben született Budapesten, és már fiatal korától kezdve vonzódott mind az irodalom, mind az építészet iránt. Tanulmányait a Budapesti Műszaki Egyetemen végezte, ahol építészmérnöki diplomát szerzett. Ez a háttér nagyban befolyásolta későbbi munkásságát, hiszen könyveiben sokszor jelennek meg az épített környezet elemei, precíz és részletgazdag leírások formájában.

Bartos Erika irodalmi pályafutása 2004-ben indult, amikor megjelent első könyve, az “Anna, Peti és Gergő” sorozat első kötete. Ez a mű azonnal nagy sikert aratott, és megalapozta az írónő hírnevét a gyermekirodalom területén. A sorozat egy testvérpár és barátjuk mindennapjait mutatja be, olyan helyzeteket és élményeket ábrázolva, amelyekkel minden kisgyermek könnyen azonosulhat. Az írónő munkásságának egyik legfontosabb jellemzője, hogy könyvei meglehetősen szórakoztatnak, ugyanakkor tanítanak is. Történetei feldolgoznak olyan témákat is, mint a barátság, a család fontossága, vagy éppen a környezetvédelem. Ezeket a komoly kérdéseket azonban mindig a gyermekek nyelvén, számukra érthető és befogadható módon tárgyalja.

Milyenek a könyvek vizuális szempontból?

Bartos Erika könyvei vizuálisan is rendkívül vonzóak. Az írónő saját maga illusztrálja műveit, így a szöveg és a kép tökéletes összhangban van egymással. Rajzai egyszerűek, mégis részletgazdagok, színesek és élettel teliek. Ez a vizuális világ nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a gyermekek könnyebben beleéljék magukat a történetekbe, és hosszabb ideig le tudják kötni figyelmüket az írások. Az írónő egyik legnépszerűbb műve a “Bogyó és Babóca” sorozat, amely egy kék színű csigafiú és egy lila katicalány kalandjait meséli el. A két kedves karakter azóta már a magyar gyermekkultúra ikonikus figuráivá váltak. A történetek sikere a könyvek eladási számában is megmutatkozik, de abban is, hogy a műről rajzfilmsorozat is készült, amely tovább növelte Bogyó és Babóca népszerűségét.
A “Bogyó és Babóca” különlegessége, hogy miközben szórakoztató kalandokat mesélnek el, számos fontos értéket közvetítenek a kicsik felé. A barátság, az elfogadás, a segítőkészség mind-mind központi témái ezeknek a meséknek. A két főszereplő tökéletesen kiegészíti egymást, ezzel is példát mutatva az együttműködés és a tolerancia fontosságáról.

A Bogyó és Babócát nagyon szeretik a gyerekek.

Bartos Erika munkásságának egyik meghatározó célja, hogy a szülőknek is segítséget nyújtsanak. Történetei gyakran olyan helyzeteket dolgoznak fel, amelyekkel a családok a mindennapokban találkozhatnak, így remek kiindulópontot jelentenek a szülő-gyermek beszélgetésekhez, a problémák közös feldolgozásához.

Bartos Erika munkásságát számos díjjal ismerték el az évek során. Többek között elnyerte az Ország játéka díjat, valamint több alkalommal is megkapta a Év Gyermekkönyve díjat. Ezek az elismerések is mutatják, hogy az írónő munkássága nem csak a gyermekek, de a szakma körében is nagy megbecsülésnek örvend.

Az írónő folyamatosan dolgozik új műveken, és rendszeresen találkozik olvasóival különböző rendezvényeken, könyvbemutatókon. Ezek az alkalmak hatalmas élményt jelentenek a rajongóknak, ráadásul Bartos Erikának is inspirációt adnak a további alkotáshoz. A gyermekekkel való közvetlen kapcsolat segíti abban, hogy mindig naprakész maradjon, és olyan történeteket írjon, amelyek valóban megszólítják a mai kor gyermekeit.

Bartos Erika eddigi munkája jelentős mértékben gazdagította a magyar gyermekirodalmat. Könyvei szórakoztatnak, ugyanakkor tanítanak, nevelnek is, és segítenek a gyermekeknek megérteni a körülöttük lévő világot. Az írónő egyedi stílusa, a szöveg és az illusztrációk harmóniája, valamint a gondosan megválasztott témák mind hozzájárulnak ahhoz, hogy alkotásai időtálló értéket képviseljenek a magyar irodalomban.

Mi is pontosan a WEB?

A World Wide Web, vagy röviden csak WEB, az internet egyik legfontosabb és legszélesebb körben használt szolgáltatása, amely forradalmasította az információhoz való hozzáférést és a kommunikációt világszerte. Ez a hatalmas, összekapcsolt információs rendszer lehetővé teszi számunkra, hogy pillanatok alatt hozzáférjünk szövegekhez, képekhez, videókhoz és egyéb multimédiás tartalmakhoz, bárhol is legyünk a világon.

A WEB története az 1980-as évek végére nyúlik vissza, amikor Tim Berners-Lee, egy brit tudós a CERN-nél dolgozva megalkotta az alapkoncepcióját. Célja az volt, hogy létrehozzon egy olyan rendszert, amely által a kutatók hatékonyan osszanak meg és érjenek el adatokat. A koncepció hamarosan túlnőtt az eredeti elképzelésen, és a globális információcsere platformjává vált.

A web alapvetően három fő technológiára épül: a HTML-re (HyperText Markup Language), amely a dokumentumok struktúráját és tartalmát írja le, a URL-ekre (Uniform Resource Locator), ezek az egyes erőforrások címét határozzák meg, és a HTTP-re (Hypertext Transfer Protocol), ami a weben keresztül történő adatátvitel szabályait határozza meg.

A WEB folyamatosan fejlődik.

A WEB működésének alapja a hipertext, amely linkeken keresztül összeköti a dokumentumokat. A rendszer biztosítja, hogy egyik weboldalról a másikra ugorjunk, így alkotva meg az információk hálózatát, amit ma internetnek nevezünk. A weboldalak HTML (Hypertext Markup Language) nyelven íródnak, ez egy szabványosított formátum a tartalom strukturálására és megjelenítésére.

A WEB fejlődése…

Az évek során a WEB, weboldal készítés folyamatosan fejlődött és bővült. A kezdeti statikus, szövegalapú oldalaktól eljutottunk a dinamikus, interaktív weboldalakig és webalkalmazásokig. Ma már szinte bármit megtehetünk online: vásárolhatunk, bankolhatunk, tanulhatunk, szórakozhatunk, vagy éppen kapcsolatot tarthatunk szeretteinkkel és kollégáinkkal.

A WEB fejlődésével párhuzamosan alakult ki a keresőmotorok technológiája is. Az efféle szolgáltatások, mint például a Google, segítségünkre van a keresett információk gyors megtalálásában a hatalmas mennyiségű online tartalmak között. A közösségi média platformok megjelenésével pedig a WEB még inkább személyessé és interaktívvá vált, elősegítve a felhasználók közötti közvetlen kommunikációt és tartalommegosztást.

A WEB napjainkban a számítógépeken kívül mobiltelefonokon, táblagépeken és számos más eszközön is elérhető. A mobilitás tovább növelte az egész jelentőségét a mindennapi életünkben, hiszen szinte bárhol és bármikor hozzáférhetünk az online világhoz. A WEB jelentősége vitathatatlan a modern társadalomban. Átalakította a kommunikációt, az oktatást, az üzleti életet és szinte minden más területet. Ugyanakkor új kihívásokat is hozott magával, mint például az adatvédelem és az online biztonság kérdései, amelyekkel folyamatosan foglalkoznunk kell.

Miért hasznos az ADR oktatás?

Az ADR, azaz a veszélyes áruk szállítására vonatkozó európai megállapodás követelményeinek a képzése biztosítja, hogy a szállítási folyamatok mind biztonságosak, mind szabályszerűek legyenek. Az oktatás elengedhetetlen azok számára, akik közvetlenül érintettek a veszélyes anyagok szállításában, mint például a sofőrök, a logisztikai munkatársak és a biztonsági tanácsadók.

Az ADR oktatás elengedhetetlen a veszélyes anyagok kezeléséhez.

Mi az ADR oktatás célja?

Az ADR oktatás célja, hogy részletes ismereteket nyújtson a veszélyes áruk osztályozásáról, csomagolásáról, jelöléséről és dokumentációjáról, valamint a szállítás során alkalmazandó biztonsági intézkedésekről. A képzés során jelentős figyelmet fordítanak a balesetek megelőzésére, a vészhelyzetek kezelésére és a környezetvédelmi előírások betartására.

Az ADR tanfolyamok általában modulokra oszlanak, amelyek különböző szemszögből fedik le a veszélyes áruk szállításának folyamatát. A modulok magukba foglalhatják a tűzvédelmi előírásokat, az elsősegélynyújtás alapjait és a különleges szállítási feltételeket. Minden résztvevőnek, aki sikeresen teljesíti a képzést, ADR igazolványt állítanak ki, amely bizonyítja, hogy megfelelő tudással rendelkezik a veszélyes áruk biztonságos szállításához.

Az oktatás gyakorlati szempontból is kiemelkedően fontos, mivel az ADR szabályok betartása nélkül komoly balesetek és környezeti károk történhetnek. Az ADR tanúsítvány megszerzése lényegében jogi kötelezettség, ami elengedhetetlen a biztonságos munkavégzéshez. A tanfolyamokat rendszeresen frissíteni kell, hogy naprakész legyenek a legfrissebb jogszabályt érintő változásokkal és az új biztonsági technológiákkal.

Az ADR oktatás alapvetően hozzájárul a szállítás biztonságának növeléséhez, miközben elősegíti a szakemberek jogszabályok szerinti, felelős működését. A képzésben résztvevők tehát nem csak jogi tudásra tesznek szert, hanem képesek lesznek arra is, hogy hatékonyan kezeljék a potenciális veszélyhelyzeteket és minimalizálják a baleseti kockázatokat a munkájuk során.

Milyen egy jól felszerelt oktatóterem 2023-ban?

A modern oktatás egyre inkább a technológiai fejlesztések és az innovatív megoldások felé fordul, hogy hatékonyabban támogassa a tanulást és az ismeretek átadását. Éppen ezért egy jól felszerelt oktatóterem alapvető fontosságú az oktatás és a megbeszélések sikeres lebonyolításához.

Egy oktatóteremnek jól felszereltnek kell lennie.

Milyenek a jól felszerelt oktatótermek?

A modern oktatóterem elsődleges célja, hogy kényelmes, tágas és jól megvilágított környezetet biztosítson a tanulók és az oktatók számára. Az ergonomikus kialakítású bútorok, például állítható magasságú székek és asztalok, elősegítik a jó testtartást és a koncentrációt. Ezen kívül lényeges, hogy a terem megfelelő szellőzéssel rendelkezzen, mivel a friss levegő hozzájárul a jó közérzethez és az éberség fenntartásához.

Napjainkban az oktatótermekben, tárgyalókban a technológia kiemelt szerepet kap. A jól felszerelt helyiségekben interaktív táblák, projektorok, hangrendszerek és vezeték nélküli internetkapcsolat áll rendelkezésre. Az interaktív táblák segítségével a tanulók és a diákok együtt dolgozhatnak, közösen szerkeszthetik például a dokumentumokat, különféle bemutatókat, ezáltal gyorsan és hatékonyan oszthatják meg az információkat.

Nem csak a kényelem és a felszereltség a meghatározó, ugyanis esztétikai szempontból is jó, ha ideális a környezet. A kellemes színek, a harmonikus berendezés és a természetes fény beáramlása elősegíti a jó hangulatot, ami pozitív hatással van az oktatásra és a megbeszélésekre. A jól kialakított tér hozzájárul a motiváció növeléséhez és a kreativitás ösztönzéséhez.

Az oktatótermekben tankönyvek, jegyzetfüzetek, tájékoztató anyagok és egyéb didaktikus segédanyagok is helyet kapnak, éppen ezért elengedhetetlen, hogy a teremben elegendő tárhely legyen az efféle eszközök számára, például polcok, szekrények és fiókok formájában.

A teremnek könnyen átalakíthatónak kell lennie, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző tanítási módszerekhez és az egyes foglalkozások igényeihez. Az a legideálisabb, ha az asztalokat és a székeket könnyen át tudjuk helyezni, mivel számos alkalommal sor kerülhet csoportmunkára.

A jól felszerelt oktatóteremnek figyelembe kell vennie a különböző igényeket és képességeket. Ilyen lehet például az akadálymentesítés, hogy a mozgáskorlátozottak is részt tudjanak venni a tanfolyamokon, de a hallássérülteknek sem árt segédeszközöket biztosítani.

Derek Prince munkássága

Derek Prince Indiában született, a szülei pedig Brit származásúak. Az Eton College-nak és a Cambridge-i Egyetemnek köszönhetően vált a görög és latin nyelv szakértőjévé. A King’s College tagjaként is remekelt ezt követően, itt főleg az ősi és modern filozófia rejtelmeit kutatta társaival. Héberül és arámul is tanult a A Cambridge-i Egyetemen, de ezeken kívül még számos más nyelven is beszélt, tehát műveltsége kimagasló volt.

Derek Prince elhivatott volt.

Derek Prince kapcsolata a vallással…

Később szolgálatát tette a brit hadseregben is a második világháború idejében, mindezt alázattal tette meg. Ezen kívül a Bibliát is komolyan elkezdte tanulmányozni, ezt követően nagyon közel állt Jézus Krisztushoz és az élete teljesen megváltozott. Ezek után elkönyvelte magában, hogy Jézus Krisztus él és, hogy a Bibliában leírtak igazak, helytállóak. Ezek a tények befolyással voltak az életpályájának alakulására, mondhatni a Biblia tanulmányozására szentelte az életét.

A világban számos helyen elérhető és hallható volt a “Kulcsok a sikeres élethez” című rádióműsora, az adást minden nap sugározták. Több nyelven is meg lehetett hallgatni a műsort, többek között horvátul, kínaiul, spanyolul, tongául, oroszul, mongolul és madagaszkári nyelven is. Élete során rengeteg tanítása megjelent, amelyeket több, mint 80 nyelvre fordítottak le. Derek Prince hivatásának tartotta, hogy a Bibliában leírtakat tanítsa és magyarázza, természetesen úgy, hogy az egyszerű, valamint érthető legyen mindenki számára. Derek Prince Magyarországra is ellátogatott, először 1983-ban járt hazánkban, egészen pontosan egy budaörsi imaházban.  Idősebb korában az egészsége hanyatlani kezdett, végül jeruzsálemi otthonában költözött az angyalok közé 2003. szeptember 24-én.

Céges online képzések a járvány idején

A koronavírus alaposan felforgatta a gazdaság számtalan területét, egyebek mellett a tréningekkel foglalkozó vállalkozások életét is megnehezítette. Nagyon sok cég bajba került, ügyfeleket veszítettek el, és az új megrendelések is elmaradoztak. Az üzleti képzések digitalizálásával azonban sokan áttértek az online térbe, és a fejlesztő foglalkozások immár távolról is hozzáférhetővé váltak.

A céges tréningeket online is meg lehet tartani.

Az online képzések elindítása cégek számára sok helyen komoly infrastrukturális fejlesztést igényelt. Ennek az volt az oka, hogy a hazai vállalkozások eddig nem nagyon voltak felkészülve az online képzések megtartására, ezért különböző eszközöket kellett beszerezniük. Maguk a tréningek is átalakultak, hiszen igazodni kellett a megváltozott körülményekhez, helyzethez. Ide tartozik például, hogy személyes jelenlét esetén lehet látni a résztvevők visszajelzéseit, azonban egy monitoron keresztül – főleg, ha sok személyről van szó – nem lehet szemkontaktust tartani. Erre különböző tréneri technikákra van szükség, a képzések tematikáját is át kellett alakítani.

A coachoknak még nehezebb lett a helyzete

Sok olyan szakma van, ahol a személyes jelenlét szinte elengedhetetlen. Ide sorolhatjuk a különféle tanácsadókat, és a coachokat egyaránt. Utóbbiak esetében még nagyobb szükség volt a változtatásra, hiszen az ő esetükben is elengedhetetlen a folyamatos visszajelzés a másik fél részéről.

Azon cégek és vállalkozók, akik sikeresen át tudtak térni az online üzleti képzésekre könnyebben át tudták és tudják vészelni a pandémia időszakát, azonban sajnos sokaknak kellett új tevékenységbe kezdeniük.

Hogyan használjuk a spirálozógépet?

Egy spirálozógép elengedhetetlen kelléke minden irodának, hiszen ma már a nyomtatott dokumentumoknak nem csak tartalmasnak kell lenniük, hanem ízlésesnek is. Ráadásul ez a technológia segít rendszerezni a papírokat, így könnyebben szállíthatóak és tárolhatóak a nyomtatványok. Ráadásul az ügyfeleknek készített irományok különösen szép megjelenést kaphatnak, ha megfelelően választunk borítót és hátlapot.

A spirálozógép fontos kelléke egy irodának.

A spirálozógép használata pofonegyszerű. Egyetlen kar segítségével kilyukaszthatóak a papírok, a hát- és a fedlap oldala. A felül található tüskék segítségével pedig maga a spirál helyezhető fel játszi könnyedséggel.

Hány oldal kezelhető egyszerre?

Géptípustól függ, hogy egyszerre hány oldalt tudunk kezelni. A belépőszintű készülékekkel 8-10, a középkategóriában 100, míg a felsőkategóriában akár 4-500 lapot lehet egy időben lyukasztani. Egy kisebb irodába elegendő lehet a kisebb változat, de nagyobb nyomtatási volumen mellett, vagy papír-írószer boltokba mindenképpen a komolyabb verziót érdemes választani.

Felhasználástól függ, hogy milyen minőségű borítót és hátlapot választunk. Amennyiben belső dokumentációkat tárolunk spirálozva, úgy nem érdemes a drágább megoldások után nyúlni. Ha ügyfeleknek készítünk anyagokat, akkor viszont meg kell fontolni a vastagabb, valamivel drágább fedést és hátborítást, illetve a nyomtatásra használt papír minőségét. A vaskosabb, jobb minőség összességében professzionálisabb benyomást kelt a partnerekben, ezért a spirálozógép vásárlás során érdemes erre odafigyelni.

Füzet készítés lehetőségei

A technológia fejlődésének köszönhetően egyre különlegesebb nyomdai termékek kerülnek legyártásra, de a legnépszerűbbek még mindig a füzetek. A füzetek csoportjába nem csak az irkafüzetek tartoznak, hanem ide soroljuk a kiadványokat, brosúrákat, prospektusokat, de még a magazinokat és a tájékoztató füzeteket, könyvszerű füzeteket is. Terjedelmüket tekintve maximum 80 oldalasak lehetnek.

A füzet készítést alapos tervezési folyamat előzi meg.

Mi jellemző ezekre a füzet típusokra?

Óriási előnyük, hogy rövid idő alatt készítik el őket és gazdaságosság szempontjából is optimálisak. Gyakori, hogy a lapok irkatűzéssel kerülnek rögzítésre, de még omega kapcsos eljárás is kérhető, ha az ügyfél úgy óhajtja. A füzetek rendkívül pénztárcabarát áron szerezhetőek be, általában már 8 oldaltól is megrendelhetőek, ilyen lehet például egy kisebb rendezvény programfüzete. A füzet készítés során az oldalszámokat 4 oldalanként lehet növelni, ahogy már említettük egészen 80-ig. Amennyiben a megrendelő igénye, hogy több oldalas legyen, akkor inkább a ragasztókötést érdemesebb alkalmazni, hiszen jóval tartósabb lesz a végeredmény.

Milyen célra rendelhetünk füzeteket?

Nagy szerepük lehet bizonyos termékek bemutatásánál, vagy a csoportos termékbemutatóknál. Különleges akciók és kedvezmények részletezéséhez is előszeretettel használják. Célszerű puhatáblás kiadványt vásárolni, ha strapabíróbb terméket szeretnénk, ez a fajta jobban bírja a masszívabb igénybevételt. Mielőtt legyártásra kerülnek a füzetek, részletes tervezési fázis előzi meg a folyamatot, amelyben a megrendelő is részt vehet és elmondhatja javaslatait, egyedi igényeit.

Méretüket tekintve többféle is lehet egy füzet, természetesen ez függ attól is, hogy mi a cél, irkafüzetnek szeretnénk-e, vagy valamilyen üzenet akarunk-e átadni. Tehát alaposan át kell gondolni mindent a tervezés során, és megfogadni a grafikusok, szakértők tanácsait, mivel ők már rendelkeznek megfelelő tapasztalattal.

Az első és legfontosabb lépés minden esetben az, hogy megbízható, és a füzet készítésben jártas partnert találjunk a feladat teljesítéséhez.

Miért vállalj munkát diákként?

A diákok minden tanévben alig várják a nyári szünetet, hogy végre pihenhessenek, ám ez idő alatt nagyon könnyen el is tudnak lustulni, ezért a következő tanév megkezdését rosszul fogják megélni, elveszítik az összes lelkesedésüket. A problémára kiváló megoldást jelent a diákmunka, azonban sokan azért nem mernek jelentkezni rá, mert attól tartanak, hogy semmi idő nem marad a lazításra. De ez egyáltalán nem igaz, mivel a szövetkezetnek el lehet mondani igényeinket, hogy hány napot és órát tudunk vállalni egy héten, ők pedig ennek megfelelően fognak lehetőségeket ajánlani. A szülőknek is noszogatniuk kellene gyermekeiket, hogy menjenek, még akkor is, ha anyagilag megengedhetik maguknak, hogy támogassák őket.

A diákmunka rengeteg tapasztalatot jelent a diák számára.

Nézzük tehát, milyen előnyei vannak a diákmunkának?

A diákmunka ideje alatt a diák megtapasztalja a munka világát és rájön, hogy nem is olyan rossz dolog dolgozni, főleg, ha kedvére megfelelő munkát végez. Sokkal lelkesebben, jobb kedvűen fogja várni, hogy újra beülhessen az iskolapadba, arról nem beszélve, hogy jobb lesz a felelősségérzete és rengeteg tapasztalatot fog szerezni. Az iskolás évek alatt elvégzett diákmunkát a későbbiekben be lehet írni az önéletrajzba, amit a leendő munkáltató is értékelni fog, mert látni véli, hogy már tiniként is jó volt az illető munkamorálja, sőt akár még tapasztalatként is beszámíthatja.

Továbbá a diákmunkának köszönhetően megtanul másokkal csapatban dolgozni és még barátokra is szert tehet. Nem lesz már ismeretlen számára a főnök és a munkavállaló közti kapcsolat, ráadásul jobban fogja értékelni az anyagiakat. Általában az is fantasztikus érzéssel tölti el a diákot, hogy saját pénze van, amit akár meg is spórolhat, vagy azt vesz belőle, amit csak szeretne.

A diákmunka nem csak a gyorséttermekben való sült krumpli sütésről, vagy a raktáros munkáról szól. Ha például a mindened a fotózás, elmehetsz fotóstúdióba fotós munkára, ahol megtanulhatod a portré fotózás, modell fotózás, tárgyfotózás alapjait vagy programozóként fejlesztőnek is diákként. Nem csak az egyszerűbb munkákat kínálják diákoknak, a nagy könyvvizsgáló cégek, illetve gyakorlatilag minden nagy cég alkalmaz diákmunkásokat.

Abból, hogy egy gyerek kicsit el megy dolgozni, kizárólag előnye származik, ezért mindenképp célszerű beszélni a fejével. Akár megállapodhat úgy is a diákszövetkezettel, hogy a két hónapos nyári szünetből csak egy hónapot dolgozik, így bőven jut ideje a pihenésre is. Napjainkban egyre több olyan lelkes tanuló is van, akik még hétköznap, suli után is bevállalnak pár órát.

Mit csinál egy adr tanácsadó?

A vállalkozásoknak törvény írja elő, hogy amennyiben veszélyes árut közúton szállítanak, fel kell fogadniuk egy veszélyes áru szállítási biztonsági tanácsadót.

Az adr tanácsadó ellenőrzi a szabályok betartását.

De mi is pontosan az adr tanácsadó feladata?

Először is, ha valaki ezzel szeretne foglalkozni le kell tennie az adr tanácsadói vizsgát. Ha ezt sikeresen elvégezte az lesz a feladata, hogy azoknak a szabályoknak a betartását ellenőrizze, amelyek a veszélyes áruk szállításához köthetőek. Ezen kívül tanácsokkal is elláthatja a vállalkozást szállítással, fuvarozással, rakodással és tárolási feladatokkal kapcsolatosan. Azoknak az eszközöknek a megválasztása is az ő munkakörébe tartozik, amelyekre szükség lehet a szállításnál, rakodásnál, tárolásnál, illetve a rögzítésnél, természetesen figyelembe kell vennie az adr előírásokat, követelményeket.

Az adr tanácsadó olyan dokumentumokat is kezel, amelyek a szállítmányozáshoz köthetőek, éves jelentések készítésével ugyancsak foglalatoskodik. Arról is gondoskodnia kell, hogy az adott vállalkozás dolgozói szintén megkapják a tevékenységhez elengedhetetlen adr képzést, valamint az átfogó technológiai utasításokat, ez mind fontos abból a szempontból is, hogy a nyilvántartásokat megfelelően tudják vezetni.

Az adr vizsga elvégzéséhez kötelező a közép vagy felsőfokú szakirányú iskolai végzettség, és néhány év szakmai tapasztalat, hogy az illető tevékenykedett már veszélyes anyagok szállításával kapcsolatosan.