Az emberek fizikai világ egyre több időt tölt az internetes apartmanjában. Hogy ez jó dolog-e, vagy hosszú távon kárát látja-e az emberiség, az ennek a cikknek nem témája. Vitathatatlan, hogy számos dolog elképzelhetetlen lenne ma már internet nélkül, sok mindenben könnyebbséget jelent, ha online tudjuk intézni a dolgainkat. Az előző képzavarral élve, egy jó online szállásba bizony elengedhetetlen, hogy jó szobák is legyenek, ha azt akarjuk, hogy a szállást igénybe vevők jól érezzék magukat, jót bulizhassanak, és visszatérjenek legközelebb is.
Ezek a szállások a weben a honlapok, weboldalak, a netes enteriőrspecialisták pedig a grafikusok, dizájnerek, UX specialisták; akik pedig az egészet felépítik, a fejlesztők. És akiknek az a feladata, hogy az egész kapjon egy keretet és ne a hátsó udvarban legyen az Üdvözöljük feliratú lábtörlő: a marketing stratégia tervezői, felügyelői.
A ház nem egyenlő az otthonnal – egy ingatlant otthonossá kell varázsolni. Ugyanígy, egy weboldal sem egyenlő a cég online arculatával – azzá kell varázsolni, a látogató nem egyenlő a vásárlóval vagy az ügyféllel – azzá kell varázsolni.
Bonyolultnak hangzik? Hát, valóban nem a legegyszerűbb feladat felkelteni az érdeklődést, és bizalmat nyerni, nem egy emberes, részmunkaidőben is elvégezhető munkakör. Sokat számít a szaktudás, a piacon hosszú idő alatti aktivitással megszerzett tapasztalat és a folyamatos megújulás képessége.
Egy cég internetes jelenlétének a weboldala az origója, minden ide vezet vissza. Egy közösségi médiás fiók sem helyettesítheti a saját igényekre szabott, egyéni értékrendet közvetítő weboldalt. Egy ilyen weboldalt pedig létre kell hozni. Ebben segít egy profi csapat, akik weboldal készítéssel foglalkoznak. A problémát komplex módon kezelve már a tervezési szakasztól céltudatosan, a marketing stratégiának megfelelően alakíthatóak ki a honlap funkciói és kinézete.
A nem csupán a tehetetlenség sivatagában, a megoldások tengerén is szükség van egy jó iránytűre, amelyikhez a cég zászlóshajóját igazítani lehet. Zárt rendszer, vagy nyílt forráskódú CMS / webáruház motor? Java, PHP nyelven íródott – ki fogja fejleszteni? Melyik keretrendszert használjuk? Milyen funkciók, hogyan lehessen fizetni? Ki fogja kezelni a termékeket? Milliónyi kérdés, melyben egy szakavatott csapat segítségével magabiztosan előrébb lehet haladni.