Ahhoz, hogy az autónk hibátlanul és hosszú ideig működjön, elengedhetetlen, hogy rendszeresen karbantartsuk és bizonyos időközönként nézessük meg egy megbízható szervizben. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a javasolt csereperiódusban az olajcsere se maradjon el, hiszen az olaj gyakorlatilag a motor vére. Az olaj cseréje nem jelent nagymértékű kiadást, mégis sokan spórolni akarnak vele, ami nagy hiba, ugyanis ennek az elmulasztása még nagyobb anyagi károkkal terheli majd a tulajdonosokat. Sajnos sokan azzal sincsenek tisztában, hogy a szakemberek mennyi idő elteltével ajánlják a műveletet elvégeztetni. Jelenleg a gépjárművek többségénél 15 és 30 ezer kilométer között javasolt az olajcsere, de az adott típus gyártója konkrét számot is mondhat. Ez a szám a normál használatra érvényes, nagyobb igénybevétel esetében 5 és 10 ezer kilométer környékére is lecsökkenhet.
Az autóhoz tartozó kézikönyvben megtalálhatjuk az olajcseréhez kapcsolódó fontos információkat, például azt is, hogy pontosan milyen viszkozitású kerülhet a tartályba. Akkor is célszerű hamarabb elvégeztetni a cserét, ha az autót napi szinten többször használjuk a városban hidegindítással.
Az olaj számos alkatrész épségéért felel, többek között csökkenti a kopásokat, lehűti a kent felületeket, védelmet nyújt a korrózió ellen, a súrlódó felületek közti réseket is kitölti és meggátolja, hogy lerakódások képződjenek. Az olaj gondoskodik arról is, hogy a hideg ellenére az autó gyorsan beinduljon.
Milyen szűrő kerüljön a kocsiba?
A szűrő egyik fő feladata, hogy felfogja a fő szennyeződéseket, de ezen kívül más fő funkciói is vannak. A szűrőben szelepek gondoskodnak arról, hogy eltömődés esetén is valahogy átjusson az olaj a motorhoz. Tehát az olaj cseréjével, az olajszűrő cseréje is indokolt, de célszerű a légszűrőt, az üzemanyagszűrőt és a pollenszűrőt is újracseréltetni. Ma már számtalan olaj webáruház kínál minőségi szűrőket, valamint motorolajokat, de okvetlen figyeljünk arra, hogy megbízható helyről rendeljünk.