Egy sikeres weboldal az üzleti élet kulcsa lehet a mai digitális világban. Ám egy profi weboldalt nem egyszerű létrehozni, rengeteg szempontot át kell gondolni és fontos alaposan megtervezni az egész folyamatot.
Mielőtt bármit is kezdenénk az egésszel, tisztáznunk kell, mi a honlap célja. Gondoljuk át, hogy szeretnénk-e termékeket értékesíteni, információkat megosztani, blogot írni, vagy portfóliót bemutatni.
Kinek szól az oldalunk?
Ismerjük meg a célközönségünket, érdeklődési körüket, demográfiai adataikat, gyakorlatilag az a jó, ha a lehető legtöbb információt sikerül begyűjteni róluk. Nézzük meg azt is, hogy milyen weboldalakat készítettek a versenytársak, ebből ugyanis nagyon sokat lehet tanulni és következtetéseket levonni. A weboldalon lévő tartalom legyen értékes, friss és releváns. Határozzuk meg, milyen típusúakra van szükségünk, a képekről és a videókról se feledkezzünk meg.
A tartalomnak nem csak az olvasóknak, hanem a keresőmotoroknak is tetszenie kell. Alkalmazzunk kulcsszó-kutatást és optimalizáljuk a tartalmat a keresőmotoroknak megfelelően.
Sok platform kínál előre készített sablonokat, ezekből válasszunk egyet, ami illik az üzleti modellünkhöz. Ha igazán ki akarunk tűnni, érdemes egyedi dizájnban gondolkodni, bevonhatunk például egy ezzel foglalkozó szakembert, aki megvalósítja elképzeléseinket.
Az oldal akkor jó, ha könnyen használható és ideálisan navigálja a felhasználót. Figyeljünk az intuitív menüstruktúrára és a gyors betöltési időkre.
Milyen platformok közül választhatunk?
WordPress, Joomla, Drupal, Wix, vagy egyedi fejlesztés? Döntsünk a szükségleteink és képességeink alapján. Az oldalnak minden eszközön jól kell működnie, legyen az asztali gép, tablet vagy mobiltelefon. Különféle pluginekkel és bővítményekkel is kiegészíthetjük weboldalunk funkcionalitását. Mindenképp
ellenőrizzük, hogy az oldal minden böngészőben jól működik-e.
Válasszunk megbízható tárhely-szolgáltatót és vásároljunk domain nevet, ami tükrözi márkánkat. Állítsuk be a meta címeket, leírásokat és egyéb SEO elemeket. Kössük össze az oldalt közösségi médiával és hozzunk létre megosztási gombokat. A Google Analytics segítségével rendszeresen kövessük nyomon az oldal teljesítményét.
Rendszeresen frissítsünk, hajtsunk végre biztonsági mentéseket és monitorozzuk az eredményeket. A weboldal sosem mondható véglegesen késznek, folyamatosan fejleszteni és frissíteni kell.
Egy sikeres honlap készítés hosszú folyamat, amely tervezést, fejlesztést, tesztelést és állandó karbantartást igényel. De az erőfeszítés kifizetődik, amikor egy erős online jelenlétet építhetünk vállalkozásunk számára.