A céges weboldalak legfontosabb feladata, hogy lehetőleg az összes információt átadja a termékekről vagy a szolgáltatásokról és nem utolsó sorban magáról a vállalatról. Egy weboldal napjainkban sokat elárul az adott vállalkozásról, megmutatja például, hogy mennyire figyelnek a részletekre, hogy pontosan mi a céljuk és az is kiderülhet, hogy az ügyfelek, vásárlók elégedettek-e velük. Gyakorlatilag a weboldalakat tekinthetjük a legfontosabb ügyfélszerzési felületnek.
Vannak személyes blogok, ezeknek nem feltétlen célja a profitszerzés, tehát itt az egyedi dizájn nem annyira meghatározó, így az üzemeltetőre sem nehezedik jelentős mértékű nyomás. Az efféle típusúaknál nem annyira mérvadó, hogy időről-időre új funkciókat fejlesszen. A céges weboldalak tekintetében viszont fontos figyelni és megismerni a látogatók szokásait és viselkedésüket.
A céges weboldalaknak úgy kell ellátni a feladatukat, hogy az kellően stabil legyen, gondolunk itt arra például, hogy gördülékenyen lehessen időpontot foglalni vagy egyszerűen megrendelni a termékeket. Ezáltal lesz képes magas szintű felhasználói élményt biztosítani.
Mi fontos a látogató számára, ha felkeres egy céges weboldalt?
A látogatók jellemzően szeretnék rövid idő alatt megtalálni, amit keresnek és érteni akarják a leírtakat. Ezen kívül jó eséllyel akkor fognak visszatérni az oldalra, ha kapnak olyan emocionális töltést a színek és a képek segítségével, ami megragadja őket, ezáltal emlékezni fognak rá. Ettől függetlenül érdemes törekedni a letisztult, egyszerű formákra, amelyek könnyen emészthetőek, hogy még véletlenül se legyenek zavaró elemek.
A céges weboldal készítés összetett feladat, mondhatni nem egyszerű a felépítése. Az igényeket több szemszögből is okvetlen célszerű felmérni, a fejlesztési folyamatot pedig nem árt rutinszerűen, a lehető legjobb dinamikával megszervezni.
Milyen népszerű funkciókkal bír egy céges weboldal?
A megbízható céges weboldalakon van kapcsolatfelvételi űrlap, de a látogató jellemzően azt is eldöntheti, hogy feliratkozik-e a hírlevélre. Az sem egy utolsó szempont, ha van gyorskereső, illetve képgaléria, de a vállalkozás lehetőleg legyen jelen a közösségi médiafelületeken is, ahol kommunikáljon folyamatosan.
A jó weboldal tehát jobbá teszi a vállalkozás teljesítményét, ezáltal növeli a bevételeket és valóban meg tudja szólítani a célközönséget.